12VOLT-2AMPER SMPS ADAPTÖR

12V 2A SMPS

Bir Rus kanalında yapımı oldukça kolay bir SMPS adaptör gördüm ve bunu sizlerle paylaşmak istedim. Adaptör, kolay bulunabilir parçalardan oluşuyor ve oldukça stabil çalışıyor. Önce videosunu gösterip daha sonra da ".lay" uzantılı şemalarını paylaşacağım.


Devre Şeması:

12V 2A SMPS
Fotoğraf biraz bulanık çıkmış olabilir. İndireceğiniz arşivde yüksek çözünürlüklü ve net olanı var. Devrede kontrol ve salınımdan sorumlu entegre kullanılmamış, onun yerine MJE13003 transistörleri ile ferrit trafoya salınım yaptırılıyor ve bir opto-kuplör ile salınım hızı denetleniyor. Eğer bu işlerle uğraşıyorsanız siz de kolayca yapabilirsiniz. 

***

* * *

SMPS güç adaptörleri, trafolu adaptörlere göre çok daha küçük ve hafif, ayrıca boyutlarına göre çok daha hafiftir. Bu nedenle elektronikte hızla yaygınlaşmışlardır. Ferrit nüveli bir trafoyu çok yüksek frekansta sürerek direncini yükseltme ve böylelikle düşük özdirence sahip olmalarına rağmen doğrudan 110-220V ile çalıştırabilme prensibine dayanırlar. Devre yapısı olarak bu temel prensibe dayanan ancak çok fazla çeşite sahiptirler. Bu konu ile ilgili olarak internet ortamındaki kaynaklardan faydalanabilirsiniz.

Layout dosyaları ve çeşitli görsellerden oluşan arşivi BURADAN İNDİRİN. LİNK GÜNCELLENDİ.

Red Shade Kanalına teşekkür ederim. Спасибо каналу Red Shade.

seron
basitelektronikprojeler.blogspot.com





Yorumlar

  1. sprint layout dosyasının içi boş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde program olmadığı için içine bakamıyorum. Hangi program ve versiyon ile açtınız?

      Sil
  2. sprint layout 6.0 versiyonunda denedim ve çalışma sayfası boş çıktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım, paylaşan youtuber ile bağlantı kurayım.

      Sil
    2. Devrenin sahibine sordum, "programı kaldırıp yeniden kurun" diyor. Sanırım o da nedenini bilmiyor ama anladığım kadarıyla içerikte şema var.

      Sil
    3. programı kaldırdım yeniden kurdum denedim yine olmadı.belki benim pc de olmuyordur.sprint layout viewer programı var linki https://www.softpedia.com/get/Science-CAD/Sprint-Layout-Viewer.shtml kurulum yapmadan görüntüleye bilirsiniz.sizde bir deneye bilirseniz sorun benim pc ile alakalıdır belkide.teşekkürler

      Sil
    4. Haklısınız "dosya bulunamadı" diyor. Belki de başka bir programla açılması gerekiyor anlamadım. Ben faydalı gördüğüm için paylaşmıştım, içeriği aynen verdim. Müsati bir zaman olmadı bir hafta içinde kiCADda benzerini çizer pdf veya gerber olarak veririm buralarda olun.

      Sil
    5. Dosya rusca olduğu için açılamıyormuş sağolsun birine gerbere dönüştürttüm gerber ve pdf olarak yüklüyorum.

      Sil
    6. teşekkürler seron emeğine sağlık.sayende birşey daha öğrenmiş olduk.

      Sil

Yorum Gönder