ÖĞRENCİLER İÇİN GÜÇ KAYNAĞI EĞİTİM TAHTASI


Öğrenciler, yeni başlayanlar ve hobistler için öğrenim materyalleri çok çok önemlidir. Bu materyallerin piyasada kıt olması, ya da hiç bulunamaması, özellikle elektronik eğitim öğretimi için çok büyük bir sorundur. 

Ben de bunu düşünerek, çeşitli eğitim materyalleri hazırlıyorum. Bu konu altında, yeni başlayana konuyu öğrenmesini kolaylaştırmak adına güzel bir regüle güç kaynağı eğitim tahtası paylaşacağım. Böylelikle güç kaynağı devresinin temellerini öğrenmesi kolaylaşacak, elektroniğe daha sağlam bir başlangıç yapacaktır.

Güç Kaynağı Eğitim Tahtası


Devre kartnda AC güç, soldaki vidalı terminalden girilmektedir. Öğrenci sırasıyla diyot köprüsünü ve kondansatörün işlevini öğrenecektir. TEST yazan pinlere osiloskop bağlayarak KEY-1 Anahtarı ile kondansatörün devreye girip çıkmasının çıkış üzerindeki etkisini gözlemleyebilecektir. Bu esnada KEY-2 açık (Turn-off) konumda olmalıdır. Ardından KEY-2 anahtarını açarak bu kez devreye zener diyodu ve çeşitli değerlerde direnç girerek çıkışı gözlemleyecektir. İstenirse kalın ok işareti ile belirtilmiş bölüme potansiyometre takılarak, voltaj ayarı yapıp "ayarlı güç kaynağının" temellerini de öğrenecektir. 

Transistör BD243C'dir. Bu, çıkışa bağlayacağı birçok yük türü için son derece uygundur. Ancak mümkünse iyi bir soğutucuya (heatsink) vidalanmalıdır. 

Bu temel güç kaynağı devresi, sadece öğrenciye teorileri öğretmeyecek, ihtiyaç duyduğunda projelerine güç verebilmesi için kullanılabilecektir. Öğrenciye bu PCB'yi yapması ödevi verilerek, bizzat kendisinin deneyim kazanması sağlanacaktır. 

Burada gördüğünüz içerik, bir icadı ya da keşfi size sunmuyorsa da, başka hiçbir kaynaktan bu şekilde bir içeriğe erişemezsiniz. İçerikteki eğitim materyalinin eşi ya da benzeri hiçbir yerde satılmamakta ve sunulmamaktadır. Dolayısıyla şu anda tamamiyle orjinal bir içerik okuduğunuzun farkına varmanızı istiyorum.

Devrenin baskıya hazır PDF çıktılarını aşağıdan indirebilirsiniz. 

Sağlıklı günler dilerim.

seron

basitelektronikprojeler.blogspot.com

Öğrenciler İçin Güç Kaynağı Eğitim Tahtası PDF Baskı İndir:

İNDİRAGANDİ

Yorumlar