Seron Köprüsü Devresi - The Seron Bridge Circuit

This article is in Turkish. The hologram you see above reads "I guarantee you won't find this anywhere".

Şöyle düşünün; 2 adet seri olarak bağlanmış 12Volt'luk akünüz var ve böylece 24Volt elde ederek bir yükü besliyorsunuz. Ancak, 24 Volt akü şarj etmeniz için güç kaynağınız yok; sadece 12V akü için şarj cihazına sahipsiniz. 

Pekala, akülerinizi nasıl şarj ederdiniz?

Aküleri yerlerinden çıkarıp 12V akü şarj cihazı ile tek tek şarj eder, daha sonra yerlerine takardınız...

Peki bunun daha kolay bir yolu yok mu?

Seron Köprüsü Devresi

Bu devreyi ben geliştirdim ve "nick"imden dolayı adına "seron köprüsü" dedim. Devre, otomatik olarak bataryaları seri ya da paralel bağlıyor. En sağında görülen besleme girişinden güç uygulandığında çift kontaklı bir rölenin bobini, kontakları değiştirerek bataryaları birbirine paralel şekilde bağlar. Bu, batarya gerilimini 12Volta eşitler. Böylelikle 12V şarj cihazı kullanarak akülerinizi kullanabilirsiniz. Bu esnada yük akımı kesilmiştir. Besleme girişi kesilirse, bu kez tam tersi olur ve röle bobini enerjisiz kalarak, kontakları serbest bırakır. Kontaklar, aküleri bu kez birbirine seri şekilde bağlayarak yükü beslemeye devam eder. 

Böylelikle akülerinizin kablolarını hiç sökmeden ve yerlerinden ayırmadan istediğiniz anda birbirlerine seri ya da paralel bağlamış olacaksınız.

DEVRENİN ÇALIŞMASI

Seron Köprüsü Devresi

Devrenin çalışma prensibini anlatmak çok uzun olacağı için size resimde akım yollarını göstererek sunuyorum. Aklınıza takılan bir durum olursa sorun.

Seron Köprüsü Devresi
Resim sadece örnektir.

Bu devre daha önce yapılmış mıdır, bilemiyorum. Ancak bence çok orjinal ve çözüm sunmaya yönelik bir devre. Röleli devrelerle uğraşmayı seviyorum. Onlarla birçok şey yapabiliyorsunuz, hatta röleli bilgisayar bile yapabilirsiniz. Açıkçası ben o kadar detaylı elektronik deneyimine sahip olmadığım için pek uğraşmadım ama blog'umda röleli devrelere de sıkça yer vereceğim.

Bir dahaki yazıma kadar, hoşçakalın...

seron
basitelektronikprojeler.blogspot.com


Yorumlar