0-24V KISADEVRE KORUMALI AYARLI GÜÇ KAYNAĞI-2 DEVRESİ


Daha önce size bir önceki yazımda 0-24V kısadevre korumalı ve ayarlı bir güç kaynağı devresi paylaşmıştım (şurada). Bu kez, bir başka versiyonunu paylaşacağım. 

24V Kısadevre Korumalı Güç Kaynağı
Devrenin hak sahibinin kim olduğunu bilmiyorum, internetten buldum. Kendisinden özür diliyorum.

Devrenin çalışma prensibi alabildiğine basit şekildedir. 2N3055 transistörünün kollektör tarafından V kontrolü yapılıyor olmasının büyük avantajları bulunmaktadır. Bu devreyi bir başka forumda da paylaşmıştım ve konu hakkında bilgisi olan bir ağabeyin düzeltmeleriyle nihai hale getirdik. 

Konu şurada:

Devrenin başka bir forumda tartışıldığı topik-tıklat yan sekmede açılsın

Devrenin düzeltilmiş şeması:

24V Kısadevre Korumalı Güç Kaynağı
Yukarıdaki devreye uygun şekilde çizilmiş PCB şeması:

24V Kısadevre Korumalı Güç Kaynağı

Önce dikkatinizi bir şeye çekmek istiyorum. Sol tarafta, diyot köprüsünün tam ortasında ilginç bir şekil göreceksiniz. Bu şekil, bir komütatör bağlayarak 2 uçlu mu, 3 uçlu mu trafo kullanacağınızı seçmenize yarayacaktır. Yani buradaki hollere üç adet kablo yardımıyla güçlü bir kademeli anahtar bağyalacaksınız ve girdiğiniz trafo kaç uçluysa ona göre seçim yapabileceksiniz. Devreye bu seçeneği ben ekledim. Çünkü gerçekten lazım olabiliyor. Güç transistörünü ise PCB'nin kuzeyindeki üçlü vidalı terminal bloktan bağlayacaksınız. Transistörün şasesinin (soğutma heatsinki) güç kaynağı kutusuna dokunmasında bir sakınca yoktur. Verdiğim linkte sağolsun "AX" rumuzlu ağabey, durumu detaylı açıklamıştı. Doğrultucu diyotlar 6Amperliktir. Kondansatör 6800uF-35Volt. Parçaların hemen hemen hepsi kolay bulunuyor. Trafo haricinde bir sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.

24V Kısadevre Korumalı Güç Kaynağı

Potansiyometre'nin, Voltmetre'nin, Ampermetrenin devreye nasıl bağlanacağını belirtmiyorum. Bunlar çok temel elektronik bilgileri ve zaten biliyorsunuzdur. Devremizde maalesef akım ayarı yok; ancak yine de iş görür. Bana soracak olursanız güzel bir devre. Denemeye değer. Yine de siz bilirsiniz, ben baskı için gereken PDF'leri aşağıdan paylaşıyorum. İsterseniz deneyebilirsiniz.


Hoşçakalın, iyi çalışmalar.

seron
basitelektronikprojeler.blogspot.com

Yorumlar