BASİT CASUS KULAKLIK DEVRESİ

Casus kulaklık devresi hearing aid
Bundan yıllar önce, daha elektroniğin çok başlarındayken, talkingelectronics.com sitesinde dolaşıyor, beğendiğim bazı devreleri yapıyordum. Bu sitedeki hangi devreyi beğenip yaptıysam hep çalıştı. Sitenin sahibi Colin Mitchell, elektronik konusunda oldukça deneyimli bir kişidir ve test etmediği devreyi kesinlikle sunmaz. Bu nedenledir ki sunduğu devrelerin hemen hepsi düzgün çalışacaktır.

Talkingselectronics sitesi:
http://www.talkingelectronics.com/te_interactive_index.html

İşte ben de bu sitede çok fazla vakit harcıyordum ve elektroniğin önemli temellerini buradan öğrendim diyebilirim.

Bu yazımda sizlere, yıllar önce yaptığım ve çok memnun kaldığım bir casus kulaklık devresini ve bu devrenin KiCAD’da oluşturduğum gerber dosyalarını paylaşacağım. Devreyi yıllar önce delikli plakete yaptığımda iş yerimde bir amirim çok beğendi ve kendisine de ücreti karşılığında yapmamı istedi. Ancak ben ücret kabul etmeyerek kendisine hediye ettim. O gün bugündür devreyi KiCAD ortamında çizmeyi düşünüyordum, nasip bugüneymiş...

Devre Şeması:
Casus kulaklık devresi hearing aid
Devre şeması ve açıklama talkingelectronics.com sitesine aittir. Bu devre denenmiştir, iyi çalışıyor.

Bu devre aslında “işitme cihazı – hearing aid” olarak da bilinen bir tür ortam sesi kuvvetlendirme cihazıdır. Bu tür devreler 90’lı yıllarda SMD elemanlarla üretilip buton pillerle çalıştırılarak işitme sorunu olanlar için medikal cihaz olarak satılıyordu. Bu cihaz da onların bir benzeridir. Cihaz, 2 adet 1,5V adi pille çalışır (3V). Ses gücü harikadır. Walkman kulaklığı olarak bildiğimiz ucuz, kulağa geçmeli tıpalı kulaklıklarla harika bir ses deneyimi yaşarsınız. Kulaklığı takıp cihazı çalıştırdığınızda ortamdaki sesleri kat be kat kuvvetlendirilmiş olarak duyacaksınız. Telefon kulaklığı ile de deneyebilirsiniz. 

KiCAD ortamındaki görüntüleri:

Casus kulaklık devresi hearing aidCasus kulaklık devresi hearing aid

Ben geçmişte devreyi delikli plakete kurmuştum. İsterseniz siz de PCB resimlerine bakarak yapabilirsiniz. Ama baskılı devre çıkartmanız daha iyi olur. Devreyi aynen kurun ve 2xAA pil yatağına çift taraflı bant vb kullanarak yapıştırın. Kulaklığı takıp keyfinize bakın.

Baskı için gerekli gerber dosyalarını BURADAN İNDİRİNİZ.

İlerde belki bunun SMD versiyonunu da çizip paylaşabilirim.
İyi çalışmalar dilerim.

seron
basitelektronikprojeler.blogspot.com




Yorumlar