ÖĞRENCİLER İÇİN 555 EĞİTİM TAHTASI


Daha evvel yeni başlayanlar ve öğrenciler için eğitim materyallerinin zor bulunduğundan ya da hiç bulunamadığından bahsederek, konunun önemine vurgu yapmış, şurada bir regüle güç kaynağı eğitim tahtası paylaşmıştım.

Bu kez, elektroniğe yeni başlayan hobistlerin, meraklı ve imkanı olan kişilerin NE555 entegresinin çalışma prensibini öğrenmesini kolaylaştıracak bir PCB paylaşıyorum.

NE555 Eğitim Tahtası

Devre kartı, yukarıdaki linkte verdiğim regüle güç kaynağı eğitim tahtasında olduğu gibi öğrenciye ödev olarak verilecek, asitli baskı yöntemi ile yapması istenecektir. Devrenin çalışma prensibini anlayabilmesi için öğrenciye sorular sorulacak, Logic çıkış ve toprak simgesinin bulunduğu yere osiloskop, AVOmetre gibi aletleri kullanarak ölçümler yapması istenecek, dalga şekillerini yorumlaması istenecektir. R1 ve R2 dirençleri sabit olabildiği gibi, potanslar aynen resimdeki gibi takılırsa çok iyi olur. Bu potansları oynayarak öğrenci, çıkışta frekansın, darbe genişliğinin nasıl değiştiğini görecektir. Gerekirse C1 kondansatörünü de değiştirmesi istenecek, bunun da çıkışa nasıl bir sonuç ile döneceğini incelemesi istenecektir. 

555 entegresinin görüldüğü yere doğrudan entegre lehimlenmeyip, DIP soket takılırsa daha iyi olur. Entegre bozulduğunda ya da hatalı çıktığında öğrenci rahatlıkla değiştirir.

NE555 Eğitim Tahtası

Son not olarak, bu projeyi daha evvel elektronikprojeler.com'da paylaşmıştım. Oradaki paylaşım bana aittir. Resimdeki adres tutarsızlığı kafanızı karıştırmasın diye açıklamak istedim. (şimdi programı açıp düzeltmeye üşeniyorum)


Bu okuduğunuz içerikteki eğitim materyalinin eşi ya da benzerini internet üzerinden ya da satıcılardan bulamazsınız. Tamamiyle kendi fikrimdir. Zaman içerisinde farklı sitelerde de sunulmaya başlaması bu gerçeği değiştirmez. İçerikten faydalanırken bu ürünün alternatifinin olmadığının farkına varmanızı istedim.

PCB'nin baskı materyalleri aşağıdaki İNDİRAGANDİ linkinden gerber olarak temin edilebilir. 

 Bir dahaki konuda görüşebilmek dileğiyle, esen kalın.

seron

basitelektronikprojeler.com

İNDİRAGANDİ

Yorumlar