ÖĞRENCİLER İÇİN FLİP-FLOP EĞİTİM TAHTASI-ASTABLE-BİSTABLE-MONOSTABLE

Daha evvel paylaştığım yeni başlayanlar ve öğrenciler için "eğitim setleri" serime bu yazımda da devam ediyorum. Bu tür materyallerin kritik olduğunu daha önce de söylemiştim. Daha evvel paylaştığım "Regüle güç kaynağı eğitim tahtası" ve "555 Eğitim tahtası" konusunda da ulaşıp, paylaştığım materyalleri indirebilirsiniz.

Bu sayfada ise Astable, Bistable ve Monostable olarak çalışan flip-flop multivibratörlerin nasıl çalıştığını öğrenmeyi kolaylaştıracak eğitim tahtaları paylaşacağım. Üç ayrı tahtadan oluşacak bu PCB'ler, yenibaşlayanların ve öğrencilerin multivibratör devrelerinin çalışma mantığını anlamalarını kolaylaştıracaktır. Şayet okullarda kullanılacak olursa öğretmenler, bu PCB'leri öğrencilerinden yapmalarını isteyecekler, öğrencinin baskı devre yapma pratiğinin gelişmesine de yardımcı olacaklardır. 

Multivibratör Eğitim Tahtası
Multivibratör Eğitim Tahtası
Multivibratör Eğitim Tahtası

Bu devre kartlarını yapmak gerek öğrenciler, gerekse öğretmenler açısından çok kolaydır. Yapımı gayet ucuzdur ve piyasada bulunmayan parçası yoktur. Kartların üzerinde öğrencinin osiloskop, multimetre gibi aletlerle ölçüm yapabilmesi için pin konnektörler bulunmaktadır. Bu konnektörlere ölçüm aletleri bağlayarak öğrencilere sorular sorulacak, devre davranışlarını analiz etmesi istenecektir.


Bu içerikte yer alan "eğitim tahtası" materyali'ni başka site ya da satıcılarda bulamazsınız. Tarafımdan özgün olarak düşünülüp hazırlanmıştır. İçerikten faydalanırken bunun farkında olmanızı istedim.

Devrelerin baskı için gerekli gerber materyallerini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz:


Bir dahaki makaleme kadar esenlikle kalın.

seron
basitelektronikprojeler.blogspot.com

Yorumlar